אפיון: המים היוצאים מהברז הינם בצבע לבן או עכור.
גורם אפשרי |
פתרון |
כניסת אויר למערכת |
פתיחת ברז בנקודה גבוהה בדירה והמתנה לשינוי הצבע. |
סנן ראשי לא תקין | החלפת הסנן |
התאגיד מחויב לטפל בתקלות מים וביוב רק עד לקצה גבול חלקת הבנין/הבית. תקלות מים וביוב המתרחשות מעבר לשעון המים הראשי (שטח הבניין, הבית, החצר, מגרש החנייה) הן תקלות הנחשבות פרטיות והן באחריות הדיירים.
יכולות להיות מספר סיבות: נזילת מים בשטח הבניין (גלויה או סמויה), תקלה במערכת ההשקיה של הגינון בבניין, גניבת מים מהצנרת של הבניין, קבלנים הצורכים מים מבניין חדש גם לאחר שהתאכלס, תקלה במוני המים או קריאות שגויות של מוני מים.
צריכה משותפת הנה צריכת מים המיוחסת לבניין מגורים. דוגמה לצריכה משותפת הנה השקיית שטחי הגינון של הבניין ונקיון הנכס המשותף. צריכה זו מחושבת כהפרש הצריכה הכוללת הנמדדת בשעון המים הראשי בכניסה לבניין, לבין סך הצריכות ביחידות הדיור שבבניין.
תעריפי המים והביוב נקבעים ע"י המדינה והיא מעדכנת אותם מעת לעת עפ"י סל תשומות שנקבע בוועדת הכספים. תעריפי המים אחידים בכל הארץ, תעריף אגרת הביוב הנו ספציפי לכל רשות מקומית ומחוייב עפ"י חוק עזר לביוב של העיר חדרה.
התעריפים למגזר הביתי כבר כוללים מע"מ והתאגיד סופג את מרכיב המע"מ ללא תוספת מחיר לצרכני המים הביתיים. לעומת זאת למגזר העסקי ולמוסדות ללא כוונת רווח יתווסף מע"מ כחוקל חשבונות המים והביוב, וכנגדם יפיק התאגיד חשבונית המאפשרת לעוסק מורשה להתקזז על מע"מ.
מדינת ישראל קבעה עפ"י חוק כי כל רשות מקומית חייבת להקים תאגיד מים וביוב, או להצטרף לתאגיד אזורי של מים וביוב הקרוב אליה מבחינה גיאוגרפית.
החלטת המדינה נועדה להבטיח הפרדה של פעילות המים והביוב משאר הפעילות המוניציפלית וכן לוודא שהפעילות הכספית של התאגיד תתבצע עפ"י עקרון "משק כספי סגור",
כך שניתן יהיה להבטיח השקעות כספיות בשדרוג ושיקום משק המים של העיר, וכן לשפר את השירות לתושב.
אפיון: אין זרימת מים מספקת בברזים ובמקלחת
גורם אפשרי |
פתרון |
מגוף ראשי סגור או אינו פתוח במלואו | פתיחת המגוף |
רשתיות הסינון מלאות בחומרים סותמים | ניקיון רשתיות הסינון |
בבתים בהם יש סנן על הקו הראשי - הוא סתום או אינו מתאים לכמויות המים הנצרכות | החלפת הסנן או ניקיונו |
דליפה נסתרת | יש לבדוק האם מד המים מסתובב ללא צריכה, באם כן יש להזמין איש מקצוע |
ריבוי משתמשים באותה עת | חלוקת השימוש בבית באופן נבון והזמנת בעל מקצוע לשיפור המערכות |
גורם אפשרי |
פתרון |
חומרים זרים במלכודת הכיור (סיפון) | פתיחת ה"סיפון" מתחת לכיור וניקוזו לדלי ע"מ לנקותו. |
חומרים זרים בצנרת וסתימה במערכות הראשיות | שימוש ב"פומפה" על מנת ליצור לחץ אויר לניקוי הצנרת. או הזמנת בעל מקצוע עם הציוד שטיפה בלחץ גבוהה (מומלץ להשתמש בבעל מקצוע מוכר עם תעודת אחריות). |
גורם אפשרי |
פתרון |
ראה כל הגורמים המפורטים בסעיף "עיכוב יציאת המים בכיור" | |
חוסר צינור "נשם אוויר" על הקו הראשי | הזמנת בעל מקצוע להרכבת הצינור |
ריבוי במוצקים וחומרים זרים קולטני הביוב במקלחות ובאמבטיות | פתיחת רשת הסינון וניקוי הקולטן |
המכסים של קופסאות הביקורת אינם אטומים | הרכבת גומיות אטימה |
אפיון: ריח רע בכל רחבי הבית, אי ניקוז של כל המתקנים לביוב, בשעת הורדת המים באסלה נשמע קול בעבוע, ניתן לזהות גלישה של מים בשוחה בחצר בלבד.
גורם אפשרי |
פתרון |
הצטברות של חומרים זרים במערכת הביוב (צנרת ושוחות), כגון מגבונים, תחבושות היגייניות, סמרטוטים, טיטולים, מקלונים לניקוי אוזניים, ניילונים, שארי מזון, שערות, שמנים וכד'. | הזמנת בעל מקצוע מוכר לשאיבת הביוב ושטיפה בלחץ גבוה באמצעות מכלית ביוב. יש להימנע מזריקת הגורמים המפורטים אל מערכת הביוב ולהשליכם לפח האשפה בלבד. |
אפיון: ריח רע בכל רחבי הבית, אי ניקוז של כל המתקנים לביוב, בשעת הורדת המים באסלה נשמע קול בעבוע, ניתן לזהות גלישה של מים בשוחה בחצר ובשוחות העירונית בכביש ובמדרכה.
במקרה זה יש להודיע על התקלה במוקד התקלות שלנו:
1-700-70-91-92 שלוחה 1