התאגיד מחויב לטפל בתקלות מים וביוב רק עד לקצה גבול חלקת  הבנין/הבית. תקלות מים וביוב המתרחשות מעבר לשעון המים הראשי (שטח הבניין, הבית, החצר, מגרש החנייה) הן תקלות הנחשבות פרטיות והן באחריות הדיירים.

יכולות להיות מספר סיבות: נזילת מים בשטח הבניין (גלויה או סמויה), תקלה במערכת ההשקיה של הגינון בבניין, גניבת מים מהצנרת של הבניין, קבלנים הצורכים מים מבניין חדש גם לאחר שהתאכלס, תקלה במוני המים או קריאות שגויות של מוני מים.

צריכה משותפת הנה צריכת מים המיוחסת לבניין מגורים. דוגמה לצריכה משותפת הנה השקיית שטחי הגינון של הבניין ונקיון הנכס המשותף. צריכה זו מחושבת כהפרש הצריכה הכוללת הנמדדת בשעון המים הראשי בכניסה לבניין, לבין סך הצריכות ביחידות הדיור שבבניין.

תעריפי המים והביוב נקבעים ע"י המדינה והיא מעדכנת אותם מעת לעת עפ"י סל תשומות שנקבע בוועדת הכספים. תעריפי המים אחידים בכל הארץ, תעריף אגרת הביוב הנו ספציפי לכל רשות מקומית ומחוייב עפ"י חוק עזר לביוב של העיר חדרה.

התעריפים למגזר הביתי כבר כוללים מע"מ והתאגיד סופג את מרכיב המע"מ ללא תוספת מחיר לצרכני המים הביתיים. לעומת זאת למגזר העסקי ולמוסדות ללא כוונת רווח יתווסף מע"מ כחוקל חשבונות המים והביוב, וכנגדם יפיק התאגיד חשבונית המאפשרת לעוסק מורשה להתקזז על מע"מ.

מדינת ישראל קבעה עפ"י חוק כי כל רשות מקומית חייבת להקים תאגיד מים וביוב, או להצטרף לתאגיד אזורי של מים וביוב הקרוב אליה מבחינה גיאוגרפית.
החלטת המדינה נועדה להבטיח הפרדה של פעילות המים והביוב משאר הפעילות המוניציפלית וכן לוודא שהפעילות הכספית של התאגיד תתבצע עפ"י עקרון "משק כספי סגור",
כך שניתן יהיה להבטיח השקעות כספיות בשדרוג ושיקום משק המים של העיר, וכן לשפר את השירות לתושב.

אפיון: אין זרימת מים מספקת בברזים ובמקלחת



אפיון: המים היוצאים מהברז הינם בצבע לבן או עכור.

אפיון: בפתיחת ברז המים הקרים מתקבלים מים חמים

פתרונות:
1. בדיקת מערכת חימום המים (דוד"ש, דוד חשמל).
2. החלפת שסתום אל חוזר.
3. במערכות סולריות משותפות יש לבצע בדיקה יסודית של המחיצות בין המערכות הציבוריות למערכת הפרטית (מומלץ לבצע זאת ע"י בעלי מקצוע).

 

אפיון: ריח רע בכל רחבי הבית, אי ניקוז של כל המתקנים לביוב, בשעת הורדת המים באסלה נשמע קול בעבוע, ניתן לזהות גלישה של מים בשוחה בחצר בלבד.

אפיון: ריח רע בכל רחבי הבית, אי ניקוז של כל המתקנים לביוב, בשעת הורדת המים באסלה נשמע קול בעבוע, ניתן לזהות גלישה של מים בשוחה בחצר ובשוחות העירונית בכביש ובמדרכה.

במקרה זה יש להודיע על התקלה במוקד התקלות שלנו:

1-700-70-91-92 שלוחה 1